منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد

منشور تحول روابط عمومی ایران با هدف ایجاد تحول بنیادین در روابط عمومی و ارتقاء جایگاه آن در سازمان ها و جامعه توسط اساتید و متخصصان روابط عمومی کشور تدوین و منتشر شد.

منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد

حمید شکری خانقاه ـ مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی ـ به عنوان دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی های کشور درباره جزئیات تدوین منشور تحول روابط عمومی ایران توضیح داد: این منشور که شامل ۹ ماده است چارچوبی جامع برای ارتقای عملکرد اثربخشی و مدیریت نظام ارتباطات سازمان ها (اعم از دولتی نیمه دولتی و خصوصی) ارائه می دهد و با تأکید بر رویکردهای نوین ارتباطی استانداردهای بین المللی و با در نظر گرفتن نقش حیاتی روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف توسعه ای کشور تحقق اهداف سازمان ها و ارتقای سطح آگاهی و اعتماد عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی تدوین شده است.

 شکری خانقاه با تاکید بر اینکه این منشور نقشه راهی نو برای اعتلای نظام ارتباطات یکپارچه کشور و دغدغه های متخصصان و کارشناسان روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی در کشور است گفت: تدوین کنندگان این منشور آقایان داود زارعیان حمید ضیایی پرور احمد یحیایی ایله ای و بنده هر کدام با سه دهه تجربه موثر در محیط دانشگاهی و مدیریت روابط عمومی سازمانی و انتشار آثار علمی و کتاب های کاربردی در حوزه روابط عمومی بر این باورند که با اجرای کامل آن و همراهی و مشارکت سازمان ها و ارگان ها و انجمن های متولی می توان شاهد تحولی چشمگیر در روابط عمومی ایران بود و به ارتقای سطح آگاهی افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کرد.

وی اضافه کرد: برای تدوین این منشور جلسات و هم اندیشی های متعددی صورت گرفته و معتقدیم این سند راهبردی می تواند به عنوان نقشه راهی برای تحول روابط عمومی در ایران مورد استفاده همه سازمانها انجمن های تخصصی و دانش پژوهان قرار گیرد.

شکری خانقاه در ادامه گفت: ما با التزام به این اصول و تلاش برای بهبود مستمر نظام ارتباطات یکپارچه کشور خواهیم توانست شاهد تحولی چشمگیر در راستای تعالی سطح آگاهی افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و در نهایت ایجاد سرمایه اجتماعی پایدار با ایجاد روابط عمومی راهبردی مردم مدار و سازمان محور در ایران باشیم.

دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی های کشور در پایان مهم ترین محورهای این منشور را تشریح کرد که به شرح زیر است:

* تحول در فرآیند جذب و آموزش نیروی انسانی: جذب نیروهای متخصص و متعهد ارائه برنامه های آموزشی به روز و ایجاد فرصت های یادگیری و رشد فردی برای کارکنان.

* بازنگری در ساختار و تشکیلات سازمانی: طراحی ساختار سازمانی منعطف و چابک تعریف مشاغل تخصصی و تامین تجهیزات و فناوری های نوین.

* استقلال رأی و مشارکت در تصمیم گیری های استراتژیک: حضور فعال روابط عمومی در تصمیم گیری های کلان سازمان و برخورداری از بودجه مستقل.

* رویکرد مسئله محوری و برنامه ریزی راهبردی: شناسایی و تحلیل مسائل سازمان و تدوین برنامه های راهبردی با هدف دستیابی به اهداف کلان.

* نظام مندی فرآیندهای نوین ارتباطی و نوآوری: استفاده از فناوری های نوین و ابزارهای دیجیتال به ویژه هوش مصنوعی برای ارتقای ارتباطات.

* ارزیابی و اندازه گیری اثربخشی فرآیندها: تعیین شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) و سنجش مستمر اثربخشی اقدامات روابط عمومی.

* ایفای نقش روابط عمومی در توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی: مشارکت در پروژه های ملی ترویج فرهنگ سازمانی و ارزش های اخلاقی و رفتارهای مسئولانه.

* مدیریت ارتباطات راهبردی و اخلاق حرفه ای در بحران: تدوین برنامه های مدیریت بحران رعایت اصول اخلاق حرفه ای و اطلاع رسانی شفاف و به موقع.

* اصلاح فرآیندهای ارتباطی سازمان ها با مردم: تسهیل و تسریع ارتباطات حذف پیچیدگی های اداری و کاهش فساد اداری.

به گفته شکری خانقاه منشور تحول روابط عمومی های کشور در اختیار تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است تا با بومی سازی و اجرای آن گامی مهم در جهت توسعه پایدار کشور و تحول بنیادین روابط عمومی مدرن در جامعه برداشته شود.

پایان خبر غرب نیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد"، کلیک کنید.