یونسیان: مدرک دانشگاهی تا دو دهه آینده بی‌اعتبار می‌شود

در دومین همایش ملی مهارت افزایی؛

یونسیان: مدرک دانشگاهی تا دو دهه آینده بی‌اعتبار می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: نظام آموزش عالی ایران تا دو دهه آیند تغییر می‌یابد و مهارت محوری جایگزین کامل مدرک دانش آموختگان در بازار کار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری غرب نیوز، دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ غرب نیوز ۱۴۰۳) در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

داود یونسیان، رئیس دانشگاه علم و صنعت، در این همایش با اشاره به تاریخچه این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت در سال ۱۳۰۸ تأسیس شد و اولین مهندس کشور در سال ۱۳۱۱ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل گردید.

وی ادامه داد: این دانشگاه مولد ۱۰ صنعت بزرگ کشور است و همچنین می‌توان به اولین ماهواره‌ای که در این دانشگاه ساخته شد، اشاره کرد که در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید.

یونسیان تصریح کرد: امروزه توربین ۲۰ مگابایتی ملی گلوگاه انرژی کشور به شمار می‌آید و این دانشگاه بیش از ۳۰ سال است که در این زمینه فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه حمل و نقل تخصص دارد، تأکید کرد: دانشکده راه‌آهن و مهندسی خودرو ارتباط نزدیک این دانشگاه با صنعت را نشان می‌دهد.

یونسیان در ادامه گفت: نظام آموزشی در دنیا در حال تغییر و تحول مداوم است و در دو دهه آینده، چهار ویژگی اصلی در آموزش عالی به‌وجود خواهد آمد. 

وی اولین ویژگی را عدم توقف یادگیری پس از فارغ‌التحصیلی دانست و افزود: فارغ‌التحصیلان در آینده نه تنها بر اساس مدرک تحصیلی بلکه باید دوره‌های مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای را نیز بگذرانند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت دومین ویژگی را اهمیت مهارت نسبت به مدرک دانست و گفت: دیگر از فرد پرسیده نمی‌شود که چه مدرکی دارد، بلکه مهارت‌ها تعیین‌کننده خواهند بود.

وی درباره ویژگی سوم خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در طول تحصیل خود را با نیازهای بازار همسو کنند و در این راستا اطلاعات کسب نمایند؛ مهارت‌محوری نیز در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

یونسیان در انتها به ویژگی چهارم اشاره کرد و گفت: دانشجویان از ابتدای تحصیل باید هدفی را دنبال کنند که تنها به مدرک مرتبط نیست، بلکه به حل مسائل و چالش‌های کشور مربوط می‌شود. افرادی که در دنیا ثروتمند هستند نیز از این قبیل افراد هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یونسیان: مدرک دانشگاهی تا دو دهه آینده بی‌اعتبار می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یونسیان: مدرک دانشگاهی تا دو دهه آینده بی‌اعتبار می‌شود"، کلیک کنید.