دهقانی:اعطای ۶۰ سکه تمام بهار آزادی به برگزیدگان جایزه روستاآزاد

دهقانی:اعطای ۶۰ سکه تمام بهار آزادی به برگزیدگان جایزه روستاآزاد

معاون علمی رئیس‌جمهور از اعطای ۶۰ سکه تمام بهار آزادی به برگزیدگان جایزه روستا آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری غرب نیوز، در نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه دکتر روستاآزاد که با حضور دکتر دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، برگزار شد، مشخص شد که نخستین دوره این جایزه ملی در مهرماه برگزار خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این جایزه با هدف معرفی و حمایت از افراد، آثار و حوزه‌هایی که در ارتقای فناوری و حکمرانی کشور نقش مؤثری داشته‌اند، راه‌اندازی شده است. پس از برگزاری چندین جلسه و بررسی گزینه‌های مختلف، نامزدهای نهایی انتخاب شده‌اند و داوری آن‌ها در حال انجام است.

وی با تأکید بر اهمیت پیوند نخبگان، نوآوری و حکمرانی، افزود: امیدواریم جایزه روستاآزاد بتواند به عنوان یک رویداد مهم در حوزه فناوری و حکمرانی کشور، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور ایفا کند.

دهقانی در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت این جایزه با جایزه مصطفی، گفت: جایزه مصطفی بر حوزه علم و فناوری متمرکز است، در حالی که جایزه روستاآزاد به طور خاص به موضوع حکمرانی و چگونگی بهره‌برداری از فناوری در حوزه حکمرانی می‌پردازد.

وی همچنین درباره تأمین منابع مالی این جایزه توضیح داد: 20 درصد از هزینه‌های این جایزه توسط معاونت علمی، تأمین شده است و بخش دیگری نیز از سوی مجموعه‌های خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و اندیشکده‌های دوستدار مرحوم روستاآزاد تأمین شده است. بر اساس اعلام برگزارکنندگان، جایزه نخستین دوره این رویداد، معادل حدود ۶۰ سکه بهار آزادی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دهقانی:اعطای ۶۰ سکه تمام بهار آزادی به برگزیدگان جایزه روستاآزاد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دهقانی:اعطای ۶۰ سکه تمام بهار آزادی به برگزیدگان جایزه روستاآزاد"، کلیک کنید.