7 مرداد سالروز فراموش نشدنی برای استقلالی‌ها

به گزارش خبرگزاری غرب نیوز؛ ٧ مرداد ١٣٧٠ بود که آبی‌های پایتخت در مسابقه فینال جام باشگاه‌های آسیا در بنگلادش مقابل لیائونینگ چین قرار گرفتند، با نتیجه ١-٢ به پیروزی رسیدند و برای دومین‌بار بر قله آسیا ایستادند. نخستین قهرمانی استقلال در آسیا فروردین سال ۱۳۴۹ طی مسابقاتی که به میزبانی خود ایران برگزار شد به دست آمد اما تکلیف قهرمانی دوم چه شد؟ این تیم هفتم مرداد سال ۱۳۷۰ برای دومین مرتبه بر بلندای قاره کهن ایستاد و ستاره دوم را گرفت. اتفاقی که حالا ۳۳ سال از آن می‌گذرد ولی استقلال و طرفدارانش هر سال با شادی توصیف‌نشدنی در مورد آن صحبت می‌کنند و البته این حسرت هم برایشان به جا مانده که چرا طی سال‌های بعد از کسب ستاره دوم، نتوانستند این نماد را برای سومین مرتبه روی پیراهن خود بنشانند!

7 مرداد سالروز فراموش نشدنی برای استقلالی‌ها

رضا حسن زاده و صمد مرفاوی گلهای استقلال را به ثمر رساندند و این تیم در بازی پایانی موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ از سد لیائولینگ چین بگذرد و قهرمانی را به خود اختصاص دهد. در این دوره عبدالصمد مرفاوی آقای گل مسابقات شد، مجید نامجو مطلق تکنیکی‌ترین بازیکن، عباس سرخاب بهترین بازیکن و احمدرضا عابدزاده بهترین دروازه‌بان جام شدند.

یاران استقلال در طی این جام عبارت بودند از: احمدرضا عابدزاده، حمیدرضا بابازاده، شاهرخ بیانی، شاهین بیانی، فرشاد فلاحت‌زاده، رضا حسن‌زاده، مهدی فنونی‌زاده، امیر موسوی‌نیا، صادق ورمزیار، رضا نعلچگر، جعفر مختاری‌فر، امیر قلعه‌نویی، رضا احدی، میرشاد ماجدی، ایمان عالمی، عبدالصمد مرفاوی، عباس سرخاب، عبدالعلی چنگیز، مسعود غفوری‌های اصل، ناصر عباسی، مرحوم امیر دولت‌آبادی، خسرو پارسا و مجید نامجو مطلق. سرمربی‌گری تیم نیز بر عهده منصور پورحیدری بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "7 مرداد سالروز فراموش نشدنی برای استقلالی‌ها" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "7 مرداد سالروز فراموش نشدنی برای استقلالی‌ها"، کلیک کنید.