به گزارش خبرگزاری غرب نیوز،چشم انداز پشت تابلوی مونالیزای لیوناردو داوینچی بحث های بی پایانی را برانگیخته است و برخی از مورخان هنر معتقدند این منظره تخیلی است و برخی دیگر ادعا می کنند که پیوندهای مختلفی با مکان هایی خاص در ایتالیا دارد.
به گزارش غرب نیوز،«آن پیزوروسو» دو زمینه تخصص خود را با هم ترکیب کرده است تا نشان دهد که لیوناردو داوینچی چندین ویژگی قابل تشخیص منطقه لکو در سواحل دریاچه کومو در منطقه لومباردی در شمال ایتالیا را در اثر معروف خود نقاشی کرده است.
وی پل، رشته کوه و دریاچه به تصویر کشیده شده در نقاشی مونالیزا را با پل آزون ویسکونتی قرن چهاردهمی لکو در جنوب غربی آلپ مشرف به این منطقه و دریاچه گارلات مطابقت داده؛ منطقه ای که گفته می شود لیوناردو داونیچی 500 سال پیش از آن بازدید کرده است.
«پیزوروسو» با اشاره به این که شباهت های یافت شده غیرقابل انکار است، گفت: «من در این مورد بسیار هیجان زده هستم. من واقعاً احساس می کنم که این یک موفقیت بزرگ است.»
پیش از این تیوری های دیگری نیز در این باره مطرح شده است شامل ادعای سال 2011 مبنی بر اینکه پل و جاده نقاشی شده در تابلوی مونالیزا متعلق به بابیو، شهر کوچکی در شمال ایتالیا است و یافته های سال 2023 مبنی بر اینکه لیوناردو پلی در استان آرتزو را نقاشی کرده است.
اما این مورخ معتقد است تمرکز روی پل کافی نیست، زیرا پل قوسی در سرتاسر ایتالیا و اروپا در همه جا وجود داشته و بسیاری از آنها بسیار شبیه به هم بودند. تشخیص مکان دقیق از روی پل به تنهایی غیرممکن است. همه فرضیه های قبلی در مورد پل صحبت می کنند و هیچ کس در مورد زمین شناسی صحبت نکرده است.
یک کشف تاریخی درباره مونالیزا
او افزود: «زمین شناسان به نقاشی ها و مورخان هنر به زمین شناسی نگاه نمی کنند. مورخان هنر می گویند لیوناردو همیشه از تخیل خود استفاده می کرد اما شما می توانید این تصویر را به هر زمین شناس در جهان بدهید و آن ها همان چیزی را که من درباره لکو می گویم، خواهند گفت. حتی یک غیر زمین شناس هم اکنون می تواند شباهت ها را ببیند.»
به گزارش گاردین، «پیزوروسو» اشاره می کند که صخره های لکو از سنگ های آهکی هستند و لیوناردو سنگ هایش را به رنگ خاکستری-سفید به تصویر کشیده است، زیرا این نوع سنگی است که در آنجا وجود دارد. همچنین برخلاف لکو، نه بابیو و نه آریزو دریاچه ندارند، بنابراین ما شواهد واقعا عالی در لکو داریم.»
تحقیقات قبلی او در مورد لیوناردو شامل مطالعه هر دو نسخه از تابلوی «باکره صخره ها» است: نسخه موجود در لوور پاریس و نسخه کپی در گالری ملی لندن. تا سال 2010، گالری ملی لندن بر این باور بود که نسخه ای که در اختیار دارد عمدتاً کار دستیاران داوینچی است اما پس از مرمت نقاشی اعلام شد که ممکن است لیوناردو تمام تابلو را خودش نقاشی کرده باشد.
او خاطرنشان کرد که لیوناردو همیشه اهمیت به تصویر کشیدن طبیعت را به طور دقیق بر دانش آموزان خود تاکید می کرد. برای آخرین تحقیقاتش در مورد مونالیزا، او از منطقه لکو دیدن کرد و ردپای لیوناردو را دنبال کرد. از یادداشت های داوینچی مشخص است که او زمان زیادی را صرف کاوش در منطقه لکو و قلمرو شمالی تر آن کرده است.
«مایکل دیلی» مدیر دیده بان «ArtWatch» انگلستان، درباره یافته های پیزوروسو گفت: «از آنجایی که او دانش علمی درستی دارد، وقتی متوجه چیزهایی در اثر لیوناردو ـ علمی ترین هنرمند تاریخ ـ می شود، بسیار حایز اهمیت است. مورخان هنر همگی در مورد محل نقاشی مونالیزا حدس می زنند. هر کس پل را ببیند فکر می کند آن پل آنجا بوده است. اما پیزوروسو به طور قاطعانه محل را با اثبات حضور لیوناردو در منطقه، زمین شناسی آن و البته یک پل مشخص کرده است.»
«ژاک فرانک» مشاور سابق آثار لیوناردو داوینچی در موزه لوور، می گوید: «با توجه به دانش کامل او از زمین شناسی کشور ایتالیا – و به طور دقیق تر از مکان هایی که لیوناردو در آنجا حضور دارند، من حتی یک لحظه هم شک ندارم که نظریه اش درست است.»
«آن پیزوروسو» قرار است شواهد خود را در یک کنفرانس زمین شناسی در لکو ارایه دهد.
245220
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یکی از بزرگ ترین معماهای مونالیزا حل شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یکی از بزرگ ترین معماهای مونالیزا حل شد"، کلیک کنید.