مخبر و پوتین بر اجرای کامل توافقات ایران و روسیه تاکید کردند

در گفت وگوی تلفنی؛

مخبر و پوتین بر اجرای کامل توافقات ایران و روسیه تاکید کردند

سرپرست ریاست جمهوری و رییس جمهور روسیه بر اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری غرب نیوز، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری عصر امروز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با قدردانی مجدد از ابراز همدردی دولت این کشور با دولت و ملت ایران در پی شهادت دکتر رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران و تبریک فرارسیدن روز ملی فدراسیون روسیه، روابط تهران و مسکو را راهبردی و متکی بر اصول تغییرناپذیر عنوان کرد و افزود: اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته ازجمله در بخش تجارت، ترانزیت و انرژی دستور کار اصلی روابط دوجانبه را شکل می دهد و جمهوری اسلامی ایران مصمم به اجرای آن است.

مخبر با مرور همکاری های دو و چندجانبه ایران و روسیه به ویژه در بخش کریدور ترانزیتی شمال- جنوب، مجموعه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بر اهمیت تحکیم مبانی حقوقی همکاری های فی مابین تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تسلیت مجدد فقدان دکتر رییسی به دولت و ملت ایران، سطح همکاری و سرعت توسعه روابط میان تهران و مسکو در بخش های مختلف اقتصادی را بسیار خوب و رضایت بخش توصیف کرد و سند جامع همکاری های دو کشور را مبنای حقوقی مناسبی برای توسعه روابط فیمابین دانست.

رییس جمهور روسیه اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته را دستور کار اصلی روابط دوجانبه برشمرد و در ادامه با اشاره به تصویب و امضای قانون تجارت آزاد میان اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران، این امر را زمینه ای مناسب برای توسعه، تقویت و پویایی هر چه بیشتر روابط، تجاری دو کشور دانست و بر ضرورت اهتمام طرفین برای پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته فیمابین، به ویژه در بخش حمل و نقل و انرژی تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین برای ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مخبر و پوتین بر اجرای کامل توافقات ایران و روسیه تاکید کردند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مخبر و پوتین بر اجرای کامل توافقات ایران و روسیه تاکید کردند"، کلیک کنید.