مجوز ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه تبریز صادر شد

مجوز ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه تبریز صادر شد

غرب نیوز/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز از صدور مجوز ارتقاء پردیس علم و فناوری این دانشگاه به پارک علم و فناوری خبر داد.

صفر نصرالله‌زاده امروز دوشنبه ۱۹ شهریور در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: براساس آخرین تصمیم شورای گسترش آموزش عالی، مجوز ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه تبریز صادر شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ی راهبردی دانشگاه، مقرر بود در پایان چهار سال با توسعه‌ی زیرساخت‌ها و افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، درخواست صدور مجوز ایجاد پارک علم و فناوری از سوی دانشگاه تبریز به شورای گسترس آموزش عالی داده شود که خوشبختانه این موضوع در پایان سه سال تحقق پیدا کرد و براساس شاخص‌های شورای گسترش آموزش عالی، دانشگاه تبریز تنها دانشگاهی است که موفق شد در دوره‌ی دولت سیزدهم مجوز پارک علم و فناوری را اخذ کند.

نصراله‌زاده خاطرنشان کرد: قطعا این اتفاق مهم و مبارک می‌تواند به توسعه‌ی زیست بوم فناوری استان و ایجاد زمینه‌ی مناسب برای فعالیت فناوران فراهم کند.

به گزارش غرب نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، وی در خاتمه افزود: در حال حاضر تعداد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تبریز از ۶۲ واحد و شرکت در سال ۱۴۰۰ به ۱۷۰ واحد و شرکت رسیده است و حدود ۷۵ واحد و شرکت نیز پشت خط قرار دارند که امیدواریم با تخصیص منطقه‌ی ۵۰ هکتاری تحت عنوان پهنه‌ی علم و فناوری دانشگاه در ایستگاه خلعت‌پوشان و سایر امکانات بسیار دیگر و حمایت‌های  دولت محترم در قالب قانون جهش دانش‌بنیان، زمینه‌ی مناسبی برای فناوران فراهم شود تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و مطمئنا با وجود ظرفیت‌ بالای دانشگاه تبریز و سایر دانشگاه‌های استان می‌توانیم شاهد تحول عظیمی  در زیست بوم فناوری استان باشیم.

پایان خبر غرب نیوز 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مجوز ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه تبریز صادر شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مجوز ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه تبریز صادر شد"، کلیک کنید.