قایمیان: شهید رییسی همیشه همراه هنرمندان بود/امیدوارم ما هم ادامه دهنده راه او باشیم

گزارش غرب نیوز از سوگواره شعر شهادت رییس جمهور و هییت همراه؛

قایمیان: شهید رییسی همیشه همراه هنرمندان بود امیدوارم ما هم ادامه دهنده راه او باشیم

فرهاد قایمیان رییس جشنواره امام رضا (ع) عنوان کرد: شهید ابراهیم رییسی همیشه همراه هنرمندان بود و دغدغه هنر و هنرمندان را داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی فرهنگ و هنر خبرگزاری علم و فناوری غرب نیوز به مشهد مقدس، در پی شهادت سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران، آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی وهنری امام رضا (ع) لغو و مراسم سوگواره شعر خادم الرضا (ع) ساعتی پیش سی و یکم اردیبهشت ماه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور فرهاد قایمیان رییس جشنواره امام رضا (ع)، سعیدی زاده، مدیر عامل بنیاد امام رضا (ع)، خانواده شهید سیفی از خانواده شهدای مدافع حرم و جمع زیادی از شاعران سراسر کشور و مسیولان بنیاد امام رضا (ع) و جشنواره امام رضا (ع) برگزار شد.

نخستین شاعران حسین سیدبر و سپس هدیه ارجمند و فرامرز اکبری بودند که شعر خود را در این مراسم خواندند.

در ادامه فرهاد قایمیان رییس جشنواره امام رضا (ع) طی صحبت هایی گفت: این اتفاق جانساز رخ داده و برایمان خیلی سخت است که این روز ها را بگذرانیم، این روز ها را تسلیت به مقام معظم رهبری، خانواده شهید جمهور آیت الله رییسی و شهدای همراهشان، هییت دولت و همه مردم ایران می گویم. امیدوارم خداوند صبر عظیمی به خانواده شهدا عنایت کند و امیدوارم که بتوانیم راه این عزیزان را ادامه دهیم.

وی در ادامه افزود: شهید رییسی همیشه همراه هنرمندان بود و دغدغه فرهنگ و هنر داشت. در چندین جلسه هنری همراهشان بودم و همیشه دغدغه هنرمندان را داشتند. د راین چند سالی که در کسوت رییس جمهور فعال بودند همیشه احساس کردم که آن برنامه هایی که در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند، اجرا کردند و نیمه کاره هم باقی ماند. امیدوارم دوستان دیگر در هییت دولت و اهالی فرهنگ و هنر و همه ما راهشان را ادامه دهیم و امیدوارم که شما هنرمندان همیشه سرافراز باشید، چون این فرهنگ و هنر کشور به بودن شما نیاز دارد.

سپس مصطفی محدثی خراسانی و علی اصغر شکفته نیز شعر خود را قرایت کرد.

سپس حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فاجعه ناگوار شهادت آیت الله رییسی و هییت همراهشان گفت: ضایعه بسیار دردناک است، خاطرم هست زمانی من عضو کمیسیون فرهنگی بودم و با ایشان در ارتباط بودم، بعد از چند سال در شورای نظارت بر صدا و سیما فعال شدم و ایشان هم در این عرصه فعال بودند و الان هم که نمایندگی ایشان را در کمیته ویژه از سوی او داشتم، قرار بود همین هفته خدمت ایشان برویم و گزارشی از وضعیت و تحقیقات انجام شده ارایه دهیم که این چنین وضع پیش آمد. آیت الله رییسی انسانی فداکار و محترم بود و من هیچ زمان تغییری در شخصیتشان در دوران مسیولیت های مختلفشان ندیدم ، همچنان متواضع و بزرگ بود و روحیه دیگرش هم مردمی بودن محسوب می شد، بارها همه را به مسیر مردمی بودن توصیه می کرد.

سایر شاعران نیز به ترتیب اشعار خود را خواندند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قایمیان: شهید رییسی همیشه همراه هنرمندان بود/امیدوارم ما هم ادامه دهنده راه او باشیم" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قایمیان: شهید رییسی همیشه همراه هنرمندان بود/امیدوارم ما هم ادامه دهنده راه او باشیم"، کلیک کنید.