فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه نایلون‌ها در صنعت بسته‌بندی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. در این صنعت تجاری برای بسته‌بندی بسیاری از اجناس از فیلم استرچ فیلم‌ پلاستیکی استفاده می‌شود. فیلم استرچ دارای ویژگی‌‌هایی مانند کشش، چسبندگی و شفافیت است و برای بسته بندی انواع محصولات به کار گرفته می‌شوند. در ادامه همراه ما باشید تا فیلم استرچ شرکت کیهان پلاستیک را بررسی کنیم.

فیلم استرچ چیست ؟

فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما تابه حال به بسته بندی انواع مواد موجود در صنایع مختلف مانند بسته بندی مواد غذایی دقت کرده اید اما ممکن است به جزئیات آن توجه نکرده باشید و ندانید که از چه نوعی و چرا به آن صورت باید استفاده شود. فیلم استرچ یکی از محصولات پرکاربرد نایلونی است که امکان بسته‌ بندی باصرفه تر و باکیفیت تری را برای استفاده صنعتی، کشاورزی و یا بسته‌ بندی مواد غذایی ایجاد می‌کند. در واقع فیلم استرچ همان لایه سلفونی است که در بسته‌ بندی برخی لوازم برقی، شیشه‌ های نوشابه و … استفاده ‌می‌شود. این محصول به کمک دستگاه استرچ به دور بسته پیچیده ‌می‌شود تا محافظت بیشتر و ظاهر بهتری را ایجاد کند و مانع نفوذ غبار و آب به داخل محصول شود. استرچ با روش‌های استاندارد نوین و بهداشتی در کارخانجات تولید می‌شود که باید شفاف، ضدبخار باشد و قابلیت تنظیم اکسیژن مواد موردنظر را داشته باشد. بهترین سلفون برای بسته بندی مواد غذایی، فیلم استرچ است.  فیلم استرچ در انواع یک تا پنج لایه به فروش ‌می‌رسد و با اندازه و متراژهای مختلفی تولید می‌شود.

ویژگی‌های فیلم استرچ

فیلم استرچ یک محصول پلیمری است که برای بسته بندی و ایمن سازی محصولات به هنگام قرارگیری در انبار و یا ارسال به محل مورد نظر مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. این پوشش هم چنین از اقلام بسته بندی شده در برابر گرد و خاک، ریزش احتمالی و آسـیب‌های محیطی محافظت ‌می‌نماید. استرچ به معنای کشسان است که نشان ‌می‌دهد این محصول قابلیت کشسانی دارد و ‌می‌توان آن را محکم به دور کالای مورد نظر پیچید. این روش جایگزین بسیار خوبی برای روش‌های قدیمی‌ بسته بندی است و به کمک آن ‌می‌توان اجناس را مقرون به صرفه تر، محکم تر و راحت تر از روش‌های سنتی ایمن سازی کرد. تولید فیلم استرچ کیهان پلاستیک دارای  فاکتورهایی است که در ادامه آن‌ها را بررسی ‌می‌کنیم:

  • ضخامت: ضخامت نایلون استرچ معمولا بین ۱۰ الی ۵۰ میکرون است.
  • تعداد لایه‌ها: فیلم استرچ اغلب به صورت چند لایه تولید ‌می‌شود تا کیفیت نهایی کار بالا رود و قابلیت‌های مکانیکی نایلون بهبود یابد.
  • چسبندگی: فیلم استرچ مرغوب ‌می‌بایست دارای چسبندگی متعادل باشد تا خوب دور تا دور محصول را احاطه کند و بسته بندی‌های مستحکمی را ایجاد کند.
  • کشسانی: حداقل قابلیت کش آمدن این فیلم‌ها باید تا ۳۰۰ درصد باشد تا ضمن صرفه اقتصادی در مصرف نایلون، در هنگام فرآیند کشش دچار پارگی نشوند.

انواع بسته بندی استرچ فیلم در بازار

اگر دسته بندی فیلم‌های استرچ را از لحاظ مصرف نادیده بگیریم می‌توان آن‌ها را به دو نوع دستی و ماشینی تقسیم کرد:

 فیلم استرچ دستی

این نوع فیلم‌ها همان طور که از نامشان مشخص است، برای بسته‌بندی دستی محصولات استفاده می‌شوند. عمدتا محصولات با ابعاد کوچک و متوسط را با این روش بسته‌بندی می‌کنند.

 فیلم استرچ ماشینی

این نوع فیلم‌‌ها نیز برای بسته‌بندی محصولات به کمک ماشین‌های مخصوص این کار تولید می‌شوند. عمدتا در صنایع سنگین و کارخانه‌های مواد غذایی برای بسته‌بندی محصولات در حجم و اندازه بزرگ از این فیلم‌ها استفاده می‌شود. دستگاهی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، استرچ پالت پیچ نام دارد که در بازار به نام دستگاه سلفون پیچ نیز شناخته می‌شود.

سفارش فیلم استرچ

رول‌های استرچ را ‌می‌توان در ابعاد، ضخامت و رنگ دلخواه مشتری تولید کرد. هم چنین ‌می‌توان بنا به درخواست مشتری قابلیت‌های دیگری نیز به فیلم استرچ اضافه شود که خاصیت آنتی یووی و آنتی استاتیک از آن جمله هستند. افزودنی آنتی یووی ضد اشعه ماورای بنفش خورشید بوده و جهت افزایش مقاومت و ماندگاری در برابر نور خورشید استفاده ‌می‌شود. هفزودنی آنتی استاتیک نیز ضد الکتریسیته ساکن است و جهت جلوگیری از جذب گرد و غبار به فیلم استرچ اضافه ‌می‌گردد.

خرید فیلم استرچ

استقبال صاحبان کسب و کار نسبت به خرید استرچ، به دلیل ویژگی بارز کشسانی بودن، حالت چسبندگی و استحکام بالای آن نسبت به شرایط محیط است. نایلون استرچ از مواد اولیۀ درجه یک بی خطر و کاملاً بهداشتی تولید ‌می‌شود و به همین دلیل ‌می‌توان از رول استرچ برای بسته بندی محصولات مواد غذایی استفاده نمود. از دیگر مشخصه‌های استرچ ‌می‌توان به شفافیت کامل آن و خاصیت حفظ دمای داخل محیط بسته بندی شده، اشاره نمود. بنابراین، قبل از خرید فیلم استرچ باید به یک سری از نکات و ویژگی‌های رول‌های استرچ بسته بندی توجه داشت، مهم تر از هر چیزی قیمت مناسب فیلم استرچ است که با توجه به وزن، ابعاد و کیفیت فیلم‌های بسته بندی بسیار مقرون به‌صرفه است و هدف ما در نهایت رضایت مشتری است چنانچه برای استعلام قیمت فیلم‌های استرچ و هر گونه اطلاعات دیگر سوالی داشتید می‌توانید با کیهان پلاستیک در ارتباط باشید.

جمع بندی

 فیلم استرچ یک محصول پلیمری است که برای بسته بندی و ایمن سازی محصولات استفاده می‌شود. این پوشش همچنین از محصولات در برابر گرد و خاک، ریزش احتمالی و آسـیب های محیطی محافظت می‌کند. در این مقاله از شرکت کیهان پلاستیک به بررسی کامل فیلم استرچ پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نایلون استرچ می‌توانید به سایت شرکت کیهان پلاستیک پارسام مراجعه فرمایید. همچنین جهت خرید این محصول از اینجا اقدام کنید. 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟"، کلیک کنید.