طرز تهیه سرم ویتامین سی خانگی

آیا شما هم جزء افرادی هستید که برای سلامت و شادابی پوستتان تلاش می کنید؟ واضح است که برای داشتن پوستی شاداب و سالم نکات بسیاری وجود دارد، که باید رعایت شود. نکاتی همچون استفاده از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی مناسب، انواع ماسک و محصولات گیاهی یا شیمیایی که به پوست امکان بازسازی خود را می دهد و یا در حفظ طراوت آن قدم برمی دارد. در این میان استفاده از سرم ویتامین سی یکی از بهترین راه ها برای سلامتی پوست شماست.

طرز تهیه سرم ویتامین سی خانگی
جالب است بدانید به دلیل ساختار ویژه پوست این امکان وجود دارد که بسیاری از مواد از سطح پوست جذب شود. همین امر باعث می شود تا مواد و محصولاتی که به عنوان لوازم آرایشی و یا مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرند، مهم باشند. مخصوصا این امکان پوست، برای کودکان شرایط ویژه ای را به وجود می آورد و هر محصولی که به عنوان کرم، پماد و یا لوسیون روی پوست کودک استفاده می شود، باید دارای استانداردهای لازم و تحت نظر متخصص باشد.

در کنار استفاده از محصولات مختلف همچون ماسک و سرم لازم است نکات دیگری را نیز برای داشتن پوستی سالم و جوان رعایت کنید. نکاتی همچون نوشیدن آب کافی، ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب و درست، استفاده از و انواع آبرسان ها و … مواردی هستند که رعایتشان در کنار استفاده از مکمل ها و ویتامین های متنوع به سلامت پوستتان کمک می کند.استفاده از سرم سفت کننده صورت برای داشتن پوستی سالم و جوان پیشنهاد کتربیز است.

ساخت سرم ویتامین سی خانگی و استفاده از آن

برای استفاده از هم می توانید این سرم را در خانه بسازید و یا از محصولات آماده موجود در بازار استفاده کنید.
برای ساخت سرم ویتامین سی در منزل به گلیسیرین، پودر ویتامین سی، آب داغ و در صورت تمایل گلاب احتیاج دارید. ترکیب این مواد با یکدیگر می تواند یک سرم ویتامین سی خانگی را بسازد. سرم خانگی شما باید به مدت 6 ماه روزی یک بار استفاده شود تا اثر مناسبی خود را بر روی پوست نشان دهد. لازم است دقت کنید از پودر شده قرص ویتامین سی در این ترکیب استفاده می شود و نباید از قرص جوشان استفاده کرد.

در نظر داشته باشید ظرفی که سرم ویتامین سی را در آن نگه داری می کنید، باید شیشه ای و تیره باشد و سرم را دور از نور نگه داری کنید. این سرم به دلیل اینکه هیچ نوع نگه دارنده ای ندارد، باید به مقدار کم درست شود تا هر چند روز یکبار از محلول جدید و تازه برای پوستتان استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید سرم ویتامین سی برای پوست های حساس، محدودیت و ممنوعیت مصرف دارد. پیش از مصرف از این سرم حتمن تست حساسیت انجام دهید و درصورتی که پوست شما واکنشی نسبت به استفاده از سرم ویتامین سی نشان نداد، می توانید از این محلول برای تمام پوستتان استفاده کنید.

برای ساخت سرم ویتامین سی خانگی روش ها و دستورهای مختلفی وجود دارد. ترکیبی از انواع ویتامین ها و گیاهان مختلف در کنار ویتامین سی که گفته می شود، هرکدام می تواند نتیجه ای مناسب را برای پوست شما داشته باشد. البته لازم است دقت کنید مواردی نیز وجود دارد که تاثیر کیاهان مواد اولیه ای که دارای ناسازگاری هستند، می تواند آثار مخربی بر روی پوست داشته باشد و باعث تخریب پوست گردد.

مزایا و معایب ساخت سرم ویتامین سی خانگی

پیش از اینکه با ترکیب خودسرانه انواع مواد اولیه با یکدیگر سرمی تهیه کنید، راجع به مزایا و معایب هر یک تحقق کنید و با یک متخصص مشورت کنید تا مطمین شوید محصول نهایی اثر مخربی برای شما نداشته باشد. متخصصین انواع داروها و محصولات طبیعی و گیاهی در این مسیر می توانند به شما کمک بسیاری کنند تا محصولی که انتخاب و استفاده می کنید با پوست شما سازگاری داشته باشد و نتیجه مطلوب حاصل شود.
به یاد داشته باشید پس از ساخت سرم ویتامین سی حتمن تست حساسیت انجام دهید. این تست به شما کمک می کند تا با خیال راحت استفاده از سرم ویتامین سی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

علاوه بر سرم ویتامین سی خانگی این امکان برای شما فراهم است تا از سرم های موجود در بازار با برندهای مختلف استفاده کنید. در این حالت دردسرهای ساخت سرم ویتامین سی را ندارید. زمانی که شما خودتان به ساخت سرم ویتامین سی اقدام می کنید، از محصولات و مواد طبیعی بدون استفاده از انواع مواد شیمیایی و نگهدارنده و غیره استفاده می کنید که این سرم ماندگاری کمتری دارد و نیاز است هرچند روز یکبار برای استفاده از سرم ویتامین سی به ساخت سرم ویتامین سی مشغول شوید. ولی سرم های موجود در بازار با ساختاری متفاوت تر و ماندگاری بالاتر باعث صرفه جویی در زمان می شوند. حتما بعد از استفاده از این سرم از بهترین کرم سفت کننده پوست صورت استفاده کنید
به دلیل محبوبیت و کارایی فوق العاده ، این ویتامین در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و ترکیبات مختلف آن مورد علاقه بسیاری از افراد است. همین پرطرفدار بودن ویتامین سی باعث شده تا برندهای مختلف در صدد ساخت سرم ویتامین سی و ترکیبات مختلف آن باشند.
ساخت ترکیبات ویتامین سی بسیار پیچیده و متفاوت است. به خاطر ساختار ویژه ویتامین سی و ناپایدار بودن آن ترکیبات ویتامین سی باید به گونه ای ساخته شود که تا حد ممکن خواص ویتامین سی حفظ شود. ویتامین سی در صورتی که در مجاوت هوا، نور و آب قرار داشته باشد، خواص خود را از دست می دهد و از این رو ساخت محصولات شامل این ویتامین را می توان کاری سخت و پیچیده دانست.
ساخت سرم ویتامین سی خانگی و فواید استفاده از سرم ویتامین سی

روش استفاده از سرم ویتامین سی
پیش از استفاده از از سرم ویتامین سی پوست خود را کاملا شسته و تمیز کنید. فرقی ندارد از چه نوع سرمی استفاده می کنید، تمیزی پوست جز قوانین استفاده از محصولات مراقبت از پوست است. شما باید پوست خود را از انواع کرم و لوازم آرایشی به خوبی پاک کنید. بهتر است با توجه به نوع پوستتان شوینده ای مناسب را انتخاب کنید و پوست خود را از هرنوع آلاینده ای پاک کنید و سپس اقدام به استفاده از محصولات مراقبت از پوست و انواع سرم و ماسک کنید. دقت داشته باشید حتما پوستتان را بعد از شستشو کامل خشک کنید، زیرا رطوبت باعث از بین رفتن خاصیت ویتامین سی می شود.
کاملا روشن است که استفاده از سرم ویتامین سی خواص و فواید بسیاری دارد، ولی لازم است بدانید این محصول می تواند برای بعضی از افراد ایجاد حساسیت کند و آثار مخربی داشته باشد. همچنین استفاده بیش از حد ویتامین سی نیز می تواند مضر باشد. توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که بین 10 تا 15 درصد ویتامین سی داشته باشند.
همان طور که پیش از این گفته شد خاصیت کرم گاتیو به دلیل ساختار ناپایدار خود در مجاورت اکسیژن و یا نور و آب، از دست میرود. پس باید محصولات حاوی ویتامین سی در ظرف شیشه ای و تیره و دور از نور خورشید نگهداری شوند. خوب است بدانید ترکیب ویتامین سی و ویتامین E می تواند باعث افزایش پایداری و بازدهی سرم شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه سرم ویتامین سی خانگی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه سرم ویتامین سی خانگی"، کلیک کنید.