سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی در سه مرحله کنترل می شود

سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی در سه مرحله کنترل می شود

معاون اجرایی اداره کل امور فراورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: نظارت های سازمان غذا و دارو بر محصولات آرایشی و بهداشتی در سه مرحله صورت می گیرد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم وفناوری غرب نیوز، رویا مرجانیان، با بیان به اینکه یکی از وظایف سازمان غذا و دارو نظارت بر سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی است، افزود: این سازمان ضوابط و دستورالعمل هایی را به منظور اطمینان از سلامت این محصولات تدوین کرده و بر آنها نظارت دارد.

وی ادامه داد: سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی مجاز در سه قسمت کلیدی از جمله کارخانه، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و سطح عرضه توسط سازمان غذا و دارو مورد نظارت قرار می گیرد.

معاون اجرایی اداره کل امور فراورده های آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: در اولین مرحله تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، واحد تولیدی باید اصول GMP و پارامترهای دیگر را رعایت کند تا محصول خروجی سالم و بدون آلایندگی میکروبی باشد.

وی با اشاره به اینکه نظارت های سازمان غذا و دارو در سطح دوم بر محصولات آرایشی و بهداشتی کنترل ماده اولیه، سلامت آن، عدم استفاده از مواد مضر در ترکیبات و به کارگیری مواد از گرید مناسب دنبال می شود، گفت: همچنین ویژگی و شاخص های سلامت بر اساس نوع و ماهیت محصول تعیین و آزمون های تخصصی نیز انجام می شود تا مطمین شویم با شاخص ها مطابقت دارد، در این صورت اگر محصول تمامی مراحل را با موفقیت طی کرد، پروانه ساخت دریافت و وارد بازار می شود.

مرجانیان اظهار کرد: پس از ورود محصولات به بازار، مجدداً کارشناسان معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از محصول در سطح عرضه نمونه برداری کرده تا از سلامت و ایمنی آن مطمین شوند، همچنین در صورت هرگونه مغایرت، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی در سه مرحله کنترل می شود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی در سه مرحله کنترل می شود"، کلیک کنید.