رابطه مستقیم بی‌توجهی به نکات ایمنی و حوادث ناگوار/۱۳ نفر امسال در محدوده شناممنوع غرق شدند

رابطه مستقیم بی‌توجهی به نکات ایمنی و حوادث ناگوار/۱۳ نفر امسال در محدوده شناممنوع غرق شدند

غرب نیوز/گیلان دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان، با اشاره به ادامه طرح سالم سازی دریا تا ۳۱ شهریورماه، گفت: متاسفانه عدم توجه برخی از مردم بومی و مسافران به نکات ایمنی جهت ورود به دریا، موجب حوادث ناگوار شد.

محمدمهدی نیازمند در گفت وگو با غرب نیوز، با اشاره به آغاز طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان از ۱۲ خردادماه، اظهار کرد: در طول ۳۰۷ کیلومتر نوار ساحلی استان، ۲۵ طرح سالم سازی دریا و ۱۸ شناگاه را تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه آزادسازی سواحل با دستور شهید رئیسی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، افزود: با توجه به دسترسی مردم به سواحل، مدیریت ساحل را با محوریت آموزش ناجیان غریق و نیروهای امدادی برای جلوگیری از تلفات در دریا دنبال کردیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به صفر بودن غریق استان تا ۳۱ تیرماه، ادامه داد: متاسفانه عدم توجه برخی از مردم بومی و مسافران به نکات ایمنی جهت ورود به دریا، موجب حوادث ناگوار شد.

نیازمند با اشاره به ساعت فعالیت ناجیان غریق و نیروهای امداد و نجات از هشت صبح تا هشت شب، اضافه کرد: نیروهای ناجی و امدادی در ساعات دیگر مسئولیتی ندارند؛ این در حالی است که دو مورد از حوادث غرق شدگی اخیر بعد از ساعت هشت شب و در مناطق شنا ممنوع رخ داده است.

وی از شناسایی ۳۶۰ نقطه خطرآفرین در سطح سواحل استان خبر داد و تاکید کرد: از هم استانی ها و مسافران انتظار داریم به توصیه های ناجیان غریق توجه داشته باشند و از شنا کردن در مناطق ممنوعه پرهیز کنند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان با اشاره به غرق شدن ۱۳ نفر در سطح سواحل استان، گفت: این افراد در مناطق شناممنوع دچار حادثه شده اند؛ با توجه به پیش بینی های هواشناسی طی روزهای آینده شاهد طوفانی شدن دریا و ساحل خواهیم بود و لذا شنا کردن در دریا خطرناک است.

وی با بیان اینکه دریای خزر ویژگی های خاص خودش را دارد و در شرایط پیش روی و پس روی آب، با چاله های دریایی مواجه می شویم، افزود: دریا برای شناگران ماهر نیز می تواند خطرناک باشد، اما ناجیان غریق نسبت به دریا اشراف دارند و مسافران باید این تذکرات را جدی بگیرند تا شاهد داغدار شدن خانواده ها نباشیم.

نیازمند، با بیان اینکه ۸۴۰ نفر از نیروهای ناجی غریق دارای کارت و یاور منجی و امدادگر در سطح سواحل استان حضور دارند، خاطرنشان کرد: همیاران پلیس نیز در سطح سواحل از بروز ناهنجاری ها جلوگیری می کنند.

پایان خبر غرب نیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رابطه مستقیم بی‌توجهی به نکات ایمنی و حوادث ناگوار/۱۳ نفر امسال در محدوده شناممنوع غرق شدند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رابطه مستقیم بی‌توجهی به نکات ایمنی و حوادث ناگوار/۱۳ نفر امسال در محدوده شناممنوع غرق شدند"، کلیک کنید.