جبران 100 سال عقب ماندگی آموزشی با ورود دانش بنیان ها

منادی مطرح کرد؛

جبران 100 سال عقب ماندگی آموزشی با ورود دانش بنیان ها

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با ایجاد زنجیره های تامین دانش برای تبدیل علم به محصول در بخش های مختلف مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها، 100 سال عقب ماندگی در این حوزه در مدت چهار سال جبران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری غرب نیوز، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش ملی «کاربرد فناوری های نوین در مهندسی عمران» که در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد با تاکید بر اینکه نخبه ها باید در کشور مورد حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: نظام دولتی نمی تواند پاسخگوی وجود چنین شخصیت های علمی و نخبه در کشور باشد؛ در حالی که باید این قشر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در کشور تعداد نخبگان کم است، ادامه داد: تولید و گسترش فناوری های نوین در کشور بیشتر به دست نخبگان انجام شدنی است و در این راستا باید ارزش و قدر آن ها را دانست.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انرژی، برق، محیط زیست، آب، راه و بهداشت از جمله ملزومات یک زندگی شهری سالم و استاندارد در کشور است، افزود: با استفاده از توان نخبگان باید از فناوری های نوین در این حوزه ها استفاده کرد.

منادی، هوش مصنوعی را از فناوری های نوین در دنیا نام برد و متذکر شد: کشور ما در زمینه نانوتکنولوژی کار های خوب و زیادی انجام داده و در نانوپزشکی و نانوکشاورزی در رتبه های نخست تا سوم دنیا قرار دارد.

وی با تاکید بر استفاده از فناوری های نوین در حوزه عمران و صنعت ساختمان سازی، یادآور شد: در سال 1389 مجلس با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، دغدغه مربوط به تشکیل شرکت های دانش بنیان را رفع کرد و اکنون 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تشکیل شرکت های دانش بنیان موجب سر و سامان بخشیدن به نخبگان شده و باید این شرکت ها تقویت شوند و می توانند از مزایای 20 مفاد این قانون استفاده کنند.

منادی با بیان اینکه دانش بنیان ها آخرین زنجیره تامین آموزش در کشور هستند، افزود: با ایجاد زنجیره های تامین دانش برای تبدیل علم به محصول در بخش های مختلف مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها، 100 سال عقب ماندگی در این حوزه در مدت چهار سال جبران شد.

وی مطرح کرد: در این زمینه 14 قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و 160 هزار میلیارد تومان معادل 12 درصد بودجه دولت به این بخش اختصاص یافته است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این کمیسیون آماده حمایت از دانشمندان و نخبگان و پیگیری پیشنهاد، نخبگان برای تبدیل به قانون در مجلس شورای اسلامی است.

وی با تاکید بر تحویل و ارزش گذاری به نخبگان افزود: توسعه و رونق فناوری های نوین در کشور مهم است و باید بستر های لازم در این زمینه مهیا شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جبران 100 سال عقب ماندگی آموزشی با ورود دانش بنیان ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جبران 100 سال عقب ماندگی آموزشی با ورود دانش بنیان ها"، کلیک کنید.