تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ به دلیل قطع برق در کوهسرخ

تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ به دلیل قطع برق در کوهسرخ

غرب نیوز/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای شدید هوا سبب تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ در سن ۵۰ روزگی در یک واحد پرورش مرغ گوشتی این شهرستان شد.

حجت صفرنژاد در گفت وگو با غرب نیوز گفت: این واحد پرورش مرغ گوشتی ظرفیت ۲۰ هزار قطعه داشت که بر اثر قطع ناگهانی برق و اختلال در سامانه تهویه مرغداری متحمل خسارت شد.

وی بیان کرد: قطع برق موجب تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ شد که با حضور کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان و جهاد کشاورزی نسبت به بررسی موضوع و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه‌ها اقدام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ از وجود ۱۳ واحد مرغداری با ظرفیت بیش از ۲۷۰ هزار قطعه در این شهرستان خبر داد و افزود: گرچه از قبل برای قطع برق اطلاع‌رسانی شده بود اما به دلیل نقص در سامانه برق اضطراری این اتفاق رخ داد.

وی با بیان اینکه اگر به موقع مشکل سامانه تهویه مرغداری رفع نمی‌شد تمامی ۲۰ هزار قطعه آن تلف می‌شدند، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان به این واحد مرغداری خسارت وارد شده است.

صفرنژاد با اشاره به اینکه اکثر این واحدها مجهز به برق اضطراری هستند، افزود: حتی اگر به گازوئیل هم نیاز داشته باشند مشکلی نیست و تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه چون زمان بارگیری مرغ‌ها بوده بیمه جوابگوی خسارت نیست و همچنین بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در امحای تلفات طیور تأکید کرد و افزود: برای اینکه دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم می‌طلبد مالکان واحدهای پرورش دام و طیور، واحد خود را به منظور استفاده در مواقع ضروری به موتورهای تولید برق مجهز کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ امحا و دفن بهداشتی ضایعات و لاشه‌های تلف شده مرغداری‌ها را یکی از اصول مهم در پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر طیور دانست.

افزایش جریان هوا، خنک کردن هوای سالن با استفاده از مه پاش و اسپری آب بر روی دیوار، سقف داخلی و خارجی در طول ساعات گرم روز، در مناطق گرم و خشک از جمله اقدامات مقابله با استرس گرمایی طیور است.

پایان خبر غرب نیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ به دلیل قطع برق در کوهسرخ" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ به دلیل قطع برق در کوهسرخ"، کلیک کنید.