بدرقه حاجی های ایرانی به عربستان

با بدرقه نخستین گروه از زایران حج تمتع به عربستان، عملیات حج 1403 آغاز شد.

به گزارش غرب نیوز، پروازهای حج تمتع از بامداد دوشنبه 24 اردیبهشت ماه از فرودگاه بین المللی تهران با اعزام نخستین کاروان ها  و با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت ـ، سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ، مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی ـ، جمعی از مسیولان هواپیمایی و عبدالله بن سعود العنزی ـ سفیر عربستان در ایران، آغاز شد.

نخستین گروه از زایران با یک پرواز به ظرفیت 262 نفر، بامداد 24 اردیبهشت ماه از تهران راهی مدینه شدند.

پروازهای حج از 21 ایستگاه پروازی به مقصد مدینه و جده انجام می شود و بخشی از زایران مدینه قبل و بخشی دیگر مدینه بعد هستند.

پروازهای رفت حج تمتع تا 18 خردادماه ادامه خواهد داشت. امسال در موسم حج تمتع 87 هزار و 550 نفر از ایران به حج تمتع اعزام می شوند.

محمد محمدی بخش ـ رییس سازمان هواپیمایی کشوری ـ در آیین بدرقه اعزام نخستین گروه زایران حج تمتع که شامگاه یکشنبه 23 اردیبهشت ماه در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: تمام اقدامات و تدابیر  لازم برای آنکه زایران با ناوگان هوایی کشورمان، در رفاه و ایمنی به به فرودگاه های مدینه وجده اعزام شوند و بعد از انجام اعمال و مناسک به کشور بازگردند، انجام شده است.

سیدعباس حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در این مراسم با قدردانی از تمام نهادها و دستگاه های که در خدمت رسانی به زایران مشارکت دارند، تاکید کرد: زایران باید به برخی نکات توجه جدی داشته باشند، رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان (عربستان)، همدلی و همراهی با مجموعه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام رهبری و همچنین همزیستی با همسفران در این سفر حایز است.

او ادامه داد: همکاران ما در سازمان هواپیمایی زحمات زیادی متحمل شدند تا عملیات عمره را هرچند محدود برگزار کنند و پایان عملیات عمره و برگشت آخرین پرواز زایران عمره با آغاز عملیات حج و اعزام نخستین کاروان های حجاج سال جاری مصادف شده است که آن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم به لطف خداوند متعال، اعزام عمره پس از پایان موفق مراسم حج تمتع آغاز شود.

بدرقه حاجی های ایرانی به عربستان

بدرقه حاجی های ایرانی به عربستان

ادامه دارد…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بدرقه حاجی های ایرانی به عربستان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بدرقه حاجی های ایرانی به عربستان"، کلیک کنید.