ارائه بیش از سه میلیون نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در اردبیل

ارائه بیش از سه میلیون نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در اردبیل

غرب نیوز/اردبیل مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: ارائه بیش از ۳ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در شش ماهه اول سالجاری در این اداره کل صورت گرفته است که بستری برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) است.

رحیم یونسی ۲۸ شهریور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی بهره وری نیروی کار، کاهش ضایعات و افزایش تولیدات و در نهایت تحقق شعار مقام معظم رهبری می باشد و آموزشهای مراکز آموزشی این اداره کل با محوریت توانمندسازی نیروی کار استان با هدف تحقق اهداف مذکور انجام می شود.

وی اظهار کرد: این اداره کل، آموزش های مهارتی را در دو بخش دولتی و غیردولتی با بهره گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل در تشریح عملکرد آموزشی شش ماهه نخست امسال گفت: در بخش های دولتی در مراکز ثابت شهری و سیار ( متقاضیان مهارت آموزی)  ۷۶۵ هزار و ۸۷۰ نفر ساعت، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشجویی ۸۵ هزار و ۴۴۸ نفر ساعت در راستای مهارت افزایی دانشجویان، در بخش پادگان ۱۴۴ هزار و ۲۵۹ نفر ساعت در راستای تفاهم نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه، روستاها ۹۷ هزار و ۱۳۸ نفر ساعت با هدف توانمندسازی روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، زندان ۱۸۶ هزار و ۶۷۱ نفر ساعت جهت کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، عشایری ۴۶۰۸ نفر ساعت، زنان خانه دار و بد سرپرست ۱۱۹ هزار و ۷۱۳ نفر ساعت و در سایر گروه های هدف ۱۸ گانه آموزشی در مجموع ۱ میلیون و پانصد و نود و پنج هزار و دویست و بیست و چهار نفر ساعت در خوشه های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزشهای رایگان مهارتی بهره مند شدند.

یونسی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۲۹۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال در سطح استان جهت توانمندسازی اقشار مختلف، عملکرد این آموزشگاهها که تحت نظارت این اداره کل فعالیت می‌کنند را در مدت شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۱ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۹۹۸ نفر ساعت اعلام کرد.

این مقام مسئول از شرکت بیش از ۱۸ هزار و سی و نه نفر در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: از تعداد ۱۸۰۳۹ نفر معرفی شده به آزمون در بخش های مختلف آموزشی، تفاهمنامه و صنایع ساختمان در تمامی شهرستان های استان تعداد، ۱۰۸۲۳ نفر موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند و از تعداد کل معرفی شدگان به آزمون ۱۸۰۳۹ نفر مربوط به آزمون‌های پایان دوره مراکز دولتی و غیر دولتی بوده که پس از طی دوره آموزشی در ۱۹ مرکز و ۲۴۱ آموزشگاه آزاد فعال زیر مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل به آزمون معرفی شده اند.

پایان خبر غرب نیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارائه بیش از سه میلیون نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در اردبیل" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارائه بیش از سه میلیون نفر ساعت آموزش‌ مهارتی در اردبیل"، کلیک کنید.